Obytné auto budoucnosti po zaparkování vyroste do výšky


 
 

Švýcarské designérské studio Nau popustilo uzdu fantazii a navrhlo obytné auto pro příští generace. Nejenže vypadá zvláštně, ale navíc po příjezdu do kempu zdvojnásobí svou výšku.


Nau

Foto: Nau
Futuristické obytné auto Ecco na první pohled neprozrazuje, že má na palubě pět postelí 


 

Bez pochyb se toto auto vymyká současným obytným vozům. Není ani bílé, nemá tmavá okénka a ani uvnitř nejsou k vidění obvyklé dřevěné obklady.

Díky velkým bočním kulatým oknům se podobá přerostlé lupě. Když chce posádka nastoupit nebo opustit palubu, zvedne se celá boční část vzhůru.

Až pět lidí najde ubytování ve studii jménem Ecco od curyšského studia Nau. Spí se v horním patře. Dole je místo k sezení, toaleta a patrně také další zázemí. 

O kuchyňce, která je obvyklou výbavou obytných vozů, designérské studio z alpské země nehovoří.

 

Ecco v ubytovací poloze. Velká kola obepínají kruhová boční okna.

 

Gentleman na obrázcích vypadá majetně a patrně vyhledává jen kempy v blízkosti restaurací s patřičným počtem michelinských hvězdiček. Od grilované flákoty nebo šťavnatého vuřtu z kempového táboráku by si mohl umazat svůj světlý oblek.

Při jízdě využívá Ecco své aerodynamické tvary. A když se zastaví, přední část se vzpřímí a roztáhne jako harmonika.

Tomuto hudebnímu nástroji se podobá také díky membráně, která tvoří zadní část futuristického obytného auta.

Základní proporce auta pro dovolenou nejdříve v roce 2068 se opravdu podobají malému obytnému autu. Tvůrci ze švýcarského studia si za předlohu vzali ikonu mezi vozy pro cestovatele – Volkswagen Transporter.

Oproti němu je Ecco o pár decimetrů kratší, na délku měří 4,62 m. Naopak hodně nabralo do šířky a je v tomto směru s 2,55 m dost baculaté.

Solární panely na střeše pomáhají s výrobou elektřiny

 

Karoserie obytného auta budoucnosti vznikla z hliníku a sází na to, že až se dostane na silnice, po naftě a benzinu už nebude ani vidu ani slechu.

Proto dnešním pohledem nepřekvapí, že jezdí výhradně na elektřinu. K té si pomůže vlastní výrobou s pomocí fotovoltatických článků umístěných na střeše. A zbytek zajistí prodlužovačka připojená do zásuvky, která „napumpuje“ baterie.