Czechbus 2013: Premiérová účast čínského Yutongu, největšího výrobce autobusů na světě
Poprvé se veletrhu Czechbus v Praze - Holešovicích účastnil největší autobusový výrobce na světě – společnost Yutong. Její autobusy poháněné americkými motory Cummins jsou dnes exportovány do více než třiceti zemí světa. Na veletrhu poprvé v jeho historii představil Yutong příměstský a městský autobus ZK6121HQ a příměstské vozidlo pro přepravu na kratší vzdálenosti ZK6126HGA Low-Entry, s kterým se můžete v tuzemsku setkat především ve Zlínském kraji, kde jej provozuje dopravce ČSAD Vsetín, v jehož nátěru byl právě i vystavovaný exponát. Autobus, který pojme 42 sedících a 44 stojících cestujících, jsme se rozhodli detailněji prozkoumat, přičemž nás zaujalo zejména ergonomické tvarování pohodlných sedaček. Evidentně jsou však vsazeny příliš nízko, takže si člověk skoro musí dřepnout, aby si mohl sednout. Cestujícímu vyššího vzrůstu také může činit problém pohyb v zadní polovině vozu se zvýšenou podlahou. V lepším případě vám strop jen rozhází účes.
Naopak již neodmyslitelný účastník veletrhu Czechbus a druhý největší výrobce autobusů v Evropě IvecoBus se chlubil pro změnu bezkonkurenčně největší expozicí v celém Průmyslovém paláci. Kromě autokaru Magelys představila společnost, jejíž významnou součástí je také továrna ve Vysokém Mýtě, i model Urbanway. My jsme se rozhodli blíže seznámit s také s Ivecem Crossway LE 10,8M CITY: stejně jako u ostatních vystavovaných vozů se jedná o diesel splňující nejpřísnější emisní normu Euro 6 a stejně jako jeho soukmenovci se může pyšnit také nově designovaným předním a zadním čelem. Zaujme i barvitě vyvedený interiér, bohužel negativem je do středové uličky příliš vyčnívající madlo pro invalidy, do kterého může při průchodu vozem nepozorný cestující nepříjemně narazit.
Autobusy Iveco Crossway LE můžete na českých silnicích potkávat dennodenně. V novém designu se však veletrhu Czechbus 2013 Crossway představil poprvé.
iveco Magelys PRO - Turistbuss |
Rok: 2014
Mascus ID: 9DB3A214
|
Základní informace o Iveco Magelys PRO - Turistbuss |
||
Skupina výrobku
|
Zájezdový autobus
|
|
Název značky
|
Iveco Magelys PRO - Turistbuss
|
|
Rok výroby
|
2014
|
|
Zvláštní možnosti
|
-
|
|
Umístění stroje
|
-
|
|
Stát
|
Švédsko
|
Informace o ceně |
||
Výběr měny
|
|
Požadovaná cena
|
Cena bez DPH
|
Nabídněte cenu
|
|
DPH (25%)
|
-
|
|
Cena včetně DPH
|
-
|
|
Podrobnosti |
||
Stav předních pneumatik
|
100 %
|
|
Obecný stav /1-5/ (čím lepší stav, tím vyšší číslo zadejte)
|
5
|
|
Stav zadních pneumatik
|
100 %
|
|
Počet předchozích majitelů
|
0
|
|
Rok výroby
|
2014
|
|
Výrobní číslo
|
Nyproduktion
|
|
Řízení
|
Vlevo
|
|
Registrační číslo
|
Nyproduktion
|
|
Motor
|
Iveco Cursor 9
|
|
Výkon motoru
|
400 hp
|
|
Třída emisí
|
Euro 6
|
|
Převodovka
|
ZF
|
|
Typ zavěšení
|
Vzduch-vzduch
|
|
Rozvor kol
|
6321, 6886
|
|
Velikost přední pneumatiky
|
295/80 R22,5
|
|
Velikost zadní pneumatiky
|
295/80 R22,5
|
|
Výrobce podvozku
|
Iveco
|
|
Výrobce / Karoserie
|
Iveco Bus
|
|
Počet dveří
|
2
|
|
Brutto hmotnost
|
19 000 kg
|
|
Zdvihový objem motoru
|
8700 cm3
|
|
Vnější rozměry vozidla
|
12 200, 12 765
|
Autobusy – Iveco představilo autobusy s motory Euro 6
-red- 16.01.2014 06:23
Na výstavě Busworld Kortrijk představilo Iveco Bus renovovanou řadu s novými motory Euro 6 vyvinutými ve společnosti FPT Industrial.
Dosavadní motory Tector a Cursor Euro V EEV nahrazují nové motory Tector 7 a Cursor 9 Euro VI s vyšším zdvihovým objemem válců (u motoru Tector se jedná o navýšení z 5,9 na 6,7 litrů a u motoru Cursor z 7,8 na 8,7 litrů). Tyto motory zaručují větší výkon a vyšší točivý moment při nižší spotřebě paliva. Na rozdíl od motoru Cursor 8 je Cursor 9 Euro VI navržen s použitím nejnovější generace vstřikování Common-Rail, umístěné pod krytem hlavy válců. Toto řešení přináší snížení hlučnosti uvnitř vozidla. S ohledem na plnění nařízení Euro 6 využívají tyto motory technologii Hi-eSCR (High Efficiency SCR) patentovanou společností FPT Industrial. Tato technologie dosahuje optimálního spalování díky přívodu pouze čistého vzduchu. Čištění je plně zajišťováno procesem následné úpravy výfukových plynů za motorem, který v důsledku toho nemusí používat recirkulaci výfukových plynů (EGR). Tato technologie je obzvláště vhodná pro autobusy a autokary s motory umístěnými vzadu, které mají vysoká omezení týkající se chlazení (přičemž je zohledněna skutečnost, že systém EGR potřebuje k dosažení stejného výkonu minimálně o 30 % více chlazení), a také pro nasazení v městském prostředí, pro které jsou charakteristické nízké jízdní rychlosti a časté zastávky. Inovativní Hi-eSCR technologie, která je chráněna četnými patenty, představuje jednoduché řešení pro snížení emisí výfukových plynů v souladu s normami Euro VI. Hi-eSCR funguje bez přidávání složitých komponentů, bez přítomnosti chemického znečištění v motoru a jeho periferních zařízeních a bez nadměrného termálního zatížení. To má za následek snížení hmotnosti a zvýšení spolehlivosti. Mezi další vylepšení patří modernizace a optimalizace převodovek a snížená hmotnost vozů, které umožňují snížení spotřeby paliva o 5–10 % ve srovnání s Euro V (v závislosti na modelu a typu využití).
Urbanway, zcela nový městský autobus, je nyní k dispozici s motorem Tector 7, který navyšuje kapacity pro přepravu cestujících o 10 %. Autobus Urbanway, poprvé uvedený letos na kongresu UITP v Ženevě, byl představen s novým podélně uloženým motorem Tector 7, který lépe odpovídá velké rozmanitosti provozních podmínek dopravní sítě. S motorem Tector 7, 286 HP se autobusu Urbanway snížila hmotnost o více než 800 kilogramů ve srovnání s jeho předchůdcem (12metrovým autobusem Citelis s motorem Cursor 8, 290 HP) a tedy i tím, že nabízí 10% navýšení kapacity pro přepravu cestujících a zvyšuje tak ziskovost provozovatele. Místo řidiče v autobusech Urbanway je vyvinuto podle nejnovějších směrnic EBSF (European Bus System of the Future), pod záštitou UITP a poskytuje tak výborné podmínky z hlediska ergonomie, prostoru a pohodlí.
Crossway je jediný meziměstský autobus s délkou 13 metrů nabízející 63 míst k sezení. Autobus Crossway Euro VI byl představen v optimalizovaných délkách, a to zejména ve verzi 13 metrů. Řada Crossway je v nabídce ve třech délkách (10,8 metrů, 12 metrů a 13 metrů) a třech modelových typech (verze Low Entry homologovaná pro městský a meziměstský provoz, meziměstské verze a verze pro smíšené trasy, které nahrazují Arway/Evadys H Euro V EEV). 13metrový autobus Crossway nabízí přepravní kapacitu pro 63 cestujících. Je jediným vozem na trhu, který při přepravní kapacitě 63 sedadel nepřekračuje 13 metrů a zachovává si svoji pohyblivost, ovladatelnost a řiditelnost. Přechod na Euro VI také umožnil výrazně zlepšit pohodlí na palubě díky snížení hluku v interiéru o více než polovinu. Prostor řidiče v autobusech Crossway Euro VI je vylepšen prodloužením o 10 centimetrů – výsledek prodloužení vzdálenosti čela karoserie od přední nápravy. Ergonomie prostoru řidiče byla dále zlepšena použitím nové palubní desky a sedadla řidiče otočného o 65 stupňů.
Magelys má jedinečný design, vyšší pohodlí a výkon. Magelys Euro VI patří do segmentu dálkové a turistické přepravy a nabízí cestujícím rozšířený výhled na okolní krajinu kterou autobus projíždí a který nabízejí zejména postranní střešní okna. Stejně jako je tomu i v případě modelů Urbanway a Crossway, nabízí i Magelys významné snížení hmotnosti a optimalizaci provozních nákladů díky využití standardizovaných komponentů. Vozy Magelys, vybavené motory Cursor 9 Euro VI, byly speciálně upraveny tak, aby vyhovovaly potřebám každého specifického zákazníka, a nabízejí výběr z převodových poměrů zadní nápravy, podle jejich vhodnosti pro požadovaný typ využití. Magelys navíc nabízí také prvky pro bezbariérový přístup, jako například plošinu pro cestující s tělesným postižením, stejně jako supermoderní doplňkovou výbavu, např. Wi-Fi připojení, několik elektrických zásuvek 220V a zdířek USB pro všechny typy digitálních zařízení a LCD monitory, které z něj dělají vozidlo šité na míru každému cestujícímu.
Inovativní koncept pro veřejnou dopravu zítřka
Koncepční projekt ELLISUP Bus vedený společností Iveco Bus a jejími partnery měl na veletrhu Busworld Kortrijk svou světovou premiéru. Program ELLISUP je spravován francouzskou agenturou ADEME (French Environment and Energy Management Agency). Řízen je společností Iveco Bus ve spolupráci s firmami Michelin, RATP (francouzský provozovatel státní veřejné dopravy), EDF (francouzská elektrika), IFP Energies Nouvelles, IFSTTAR (francouzský institut vědy a technologie pro dopravu, vesmírné plánování, vývoj a sítě), ERCTEEL (obchodní a technické studie a vývojové centrum pro elektrické a elektronické technologie) a RECUPYL (společnost specializující se na inovativní recyklaci baterií do strategických kovů). Cílem projektu je vyvinout nový koncept elektrického autobusu, který bude schopen provozu v plně elektrickém režimu po celé délce linky a rychle se dobíjet v rozmezí několika málo minut na konci linky. Cílové celkové provozní náklady pro tento systém se pohybují mezi náklady dieselového vozového parku a náklady trolejbusů.
Autobus ELLISUP je vybaven elektrickým motorem vyvinutým společností Michelin, který je umístěn na čtyřech z osmi malých kol. Motor využívá inovativní kombinaci baterií a super kondenzátorů, které slouží jako zařízení pro ukládání energie typické vysokou hustotou energie a skvělou výdrží. Malá kola umožňují novou stavbu, která se zcela liší od tradičních autobusů. Vnitřní prostor byl rozšířen a učiněn pohodlnějším, optimalizuje se tak průchod cestujících na autobusových zastávkách (nástup a výstup). Nový design umožňuje širší okna, která cestujícím poskytují panoramatický výhled. Koncepční autobus ELLISUP v sobě také spojuje další četné inovační prvky, které zvyšují pocit pohodlí na palubě, bezpečnost a zároveň provozní rentability. Vůz je ukázkou pokroku, který Iveco Bus se svými partnery vytvořil v rámci inovace pro budoucnost městské dopravy.