• Bezemisní jízda
  • Rychlé tankování
  • Dlouhý dojezd
  • Tichý provoz
  • Vyšší náklady na provoz než u elektromobilu
  • Rozměrný pohonný systém
  • Vysoká hmotnost
  • Vysoká cena

Výhody

Jednou z největších výhod, kromě šetrnosti k životnímu prostředí, je rychlé tankování a dlouhý dojezd. Např. Hyundai Nexo natankujete (v ideálním případě) za 5 minut, přičemž dojezd je až 666 km. Elektromobily už ale vodíkové vozy v této oblasti dohánějí a rozdíly se stírají.

Nevýhody

Infrastruktura je základ a zároveň jednou z největších výzev. Zatím to s ní není nijak valné. Tak například v Česku vodíkové čerpací stanice teprve vznikají. Okolo roku 2023 bychom jich měli mít 6 až 8 a pokryly by potřeby až 90 000 vozidel. Možnosti tankovaní jsou proto v současnosti jednou z nevýhod. Oproti elektromobilu si vodíkový automobil zkrátka nenabijete doma v garáži.

Vodíkové stanice jsou omezené plnícím výkonem. Pokud bude čerpat jedno vozidlo za druhým v krátkém časovém intervalu, doba tankování se prodlouží i dvojnásobně. Takže tvrzení, že nabíjení zabere jen pár minut, v praxi může vypadat úplně jinak.

Poměrně nepraktický je pohonný systém, který zabere spoustu místa. Zároveň musíte počítat s menším místem v kufru kvůli nádržím. S tím se pojí i vysoká hmotnost vozidla. A samozřejmě vysoká cena. Ta se u vodíkových automobilů pohybuje od 1 milionu až ke 2 milionům Kč. Náklady na výrobu jsou totiž až dvakrát vyšší než u elektromobilu.

Otázkou je také to, nakolik je výroba vodíku ekologická. V současnosti na tom v tomto ohledu není zrovna nejlépe, ovšem v budoucnu by se měl vodík vyrábět čistě udržitelnými procesy.

Mají vodíkové automobily budoucnost?

Co se osobních vozů týče, tak budoucnost bude nejspíš patřit spíše elektromobilům, které jsou v mnoha ohledech praktičtější, nabízí nižší náklady na spotřebu a ve vývoji jdou neustále kupředu. Vodíkový pohon se bude nejspíš využívat hlavně v průmyslu a dálkové dopravy