INFORMACE5 důvodů, proč chtít automatickou převodovku

Automat není pouze převodovka pro lenochy. Moderní systémy dokáží být již nejen rychlejší, ale také efektivnější než manuál.

VIDEO: Automat je výhodou
Výborný automat pomohl Audi RS5 k nejrychlejšímu času na našem testovacím okruhu.

Automatické převodovky byly dlouho trnem v oku zapáleným řidičům, ale doba pokročila a moderní automaty svou sofistikovaností strčí plno ručně řazených převodovek do kapsy. Sice spoustu zarytých a přesvědčených řidičů nepřemluvíte – stále vám budou tvrdit, že by v autě s automatem usnuli, ale pokud váháte, zde přinášíme seznam argumentů, které by vás mohly přesvědčit pro koupi auta s automatickým řazením.Obecně se dají rozdělit samočinné převodovky na tři kategorie – převodovka robotizovaná (klasická převodovka, jen spojku ovládá elektronika a místo páky hýbou kolečky servomotorky), převodovka s hydrodynamickým měničem (nejpoužívanější druh automatu, který místo spojky využívá měnič točivého momentu motoru) a převodovka s variátorem (znáte ji ze skútrů a některých hybridů, převodovka má plynule měnitelný převod). Každá má své výhody i nevýhody, ale princip je stejný – zmizel spojkový pedál a vy se nemusíte obtěžovat s vymýšlením, "co tam vrazit".

1. Automat pomáhá nezkušeným
Automatická převodovka dokáže přimět i plno nezkušených nebo vystrašených řidičů sednout za volant a jezdit. V našem okolí známe hodně lidí, kteří začli jezdit pravidelně až po té, co si pořídili auto s automatem. Nezkušený řidič totiž nemusí "vymýšlet", jak a kdy řadit a co dělat se spojkou, takže se může plně věnovat řízení.​


Převodovka udržuje motor v optimálních pracovních otáčkách, nedovolí chybné podřazení a následné poškození motoru a zabraňuje přetáčení motoru za studena a podobně. Spolehlivost samotných převodovek se pak liší typ od typu. "Čtyřstupňové automaty ve starších Mercedesech jsou vzorem spolehlivosti," doplňuje Milan Jirouš.

3. Automat je pohodlnější
Určitě se všichni shodneme na tom, že automatické řazení zvyšuje komfort nejen řidiče, ale i posádky. Zejména v luxusních limuzínách, které používají většinou automatické převodovky s hydrodynamickým měničem, nedochází při řazení k cukání vlivem velkých rozdílů v točivém momentu, takže hlavy cestujících se nekymácí sem a tam.Ale i v obyčejných autech je automatické řazení velkým přínosem pro komfort. "Najezdím se svou Octavií přes padesát tisíc kilometrů za rok a velkou část z toho po městě," říká podnikatel Radek. "S automatem se neunavím tak rychle a přestalo mi tolik vadit poskakování v kolonách," doplňuje.

4. Automat dokáže snížit spotřebu
Ačkoli starší automaty nebyly zrovna efektivní, moderní převodovky už pracují natolik rychle a inteligentně, že dokáží pomoci snížit spotřebu. Ve velké výhodě jsou automatické převodovky s větším počtem rychlostních stupňů – nejsou výjimkou sedmi nebo osmistupňové převodovky a naposledy společnost ZF dokonce představila devítirychlostní automat. Zatímco nižší rychlosti dokáží lépe využít potenciál motoru, poslední převody pomáhají výrazně snižovat spotřebu zejména na dálnici a při dlouhých cestách konstantní rychlostí.

Moderní automat pomáhá i lidem s menším citem k řazení a lépe využívá rozsah nejvyššího točivého momentu motoru. Proto lze s moderním automatem jezdit ve výsledku s nižší spotřebou než se srovnatelným motorem s manuální převodovkou.
​5. Automat nekazí zážitek z jízdy
Chápeme plno puristů, do některých aut je tradiční ruční řazení stále zajímavější volbou. Ale i moderní sportovní vozy také houfně přechází na automatické (automatizované) řazení. V módě jsou hlavně dvouspojkové převodovky, které kombinují výhody obou systémů – přesnost a interakci manuálu a "pohodlí" automatu. Jde spíše o to, že při rychlé jízdě například na okruhu je automatizované řazení mnohem rychlejší a efektivnější. Řidič nemusí sundavat ruce z volantu a eliminují se možnosti případné chyby.Ale i v obyčejném autě pro radost není automatická převodovka špatnou volbou. Plno aut už dlouho nabízí možnost ručního řazení převodů ať už pohybem voliče řazení nebo tlačítky pod volantem ("manuální" řazení automatických převodovek si patentovalo Porsche). Moderní dvouspojkové převodovky například dokáží mnohem rychleji akcelerovat z místa než srovnatelné auto s manuálním řazením.

Sami se musíte rozhoudnout, co vám vyhovuje. V houstnoucím provozu ale stále více lidí přechází na automatické řazení i v menších autech. V současné době je nabídka ojetin s automatem na našem trhu docela chudá, ale postupně se samočinné převodovky dostávají i do obyčejnějších, menších a levnějších aut. Může za to právě výrazný pokrok v konstrukci převodovek, které přestaly brát motorům výkon a nevykazují výrazně vyšší spotřebu paliva. A na to zákazníci slyší nejvíce.

Český trh v roce 2013: Nejprodávanějším 4x4 je Superb

 
 
 
 

Domácí zástupce ve střední třídě předstihl všechna SUV a stal se nejoblíbenějším vozem s pohonem všech kol. Následují Yeti, Octavia a Honda CR-V.

Každé sedmé nově registrované auto v Česku má pohon všech kol. Za loňský rok to představuje více než 25 tisíc osobních automobilů, z nich jen necelého 4,5 tisíce nese logo Škoda. Jasný prim v pořadí modelů hrají SUV, pohon všech kol je také velmi populární u prémiových značek.

 

Zahraniční jedničkou je Honda CR-V, která se u českých zákazníků těší velké obdobě. Jako jediná kromě trojice škodovek překonala metu tisíce kusů, jen těsně pod ní ale zůstaly další stálice z kategorie 4x4 – Dacia Duster a Suzuki SX4.

 

Kompaktní SUV se u nás prodávají v relativně velkých počtech, registracím ale dominují levnější verze s přední poháněnou nápravou – platí to nejen pro Škodu Yeti, kde varianty 4x2 tvoří těsnou většinou, ale také pro VW Tiguan, Kiu Sportage, Hyundai ix35 nebo Nissan Qashqai. U nich se zastoupení 4x4 pohybuje v rozmezí od 28 do 39 %.

 

Za překvapení můžeme označit vysoký podíl 4x4 u BMW řady 5, dosáhl 81 %, zatímco u Audi A6, které svoji image staví mimo jiné na pohonu všech kol quattro, „jen“ 74 %. Vysoké oblibě se 4x4 těší také u menšího BMW řady 3, tam je podíl verzí xDrive téměř 70 %. Audi opět ztrácí, z 238 ks registrovaných A4 jich v provedení quattro loni bylo 45 %.

 

Vysoký je podíl pohonu 4x4 u středních a velkých SUV, mnohdy dosahuje 100 %, ale i u modelů, které existují ve verzi s jednou poháněnou nápravou, překračuje 90 %.

 

 

Registrace osobních automobilů s pohonem 4x4
Poř. Období 1 - 12 / 2013
- Typ ks 4x4 ks celkem podíl 4x4
1 Škoda SUPERB 1598 3975 40,2%
2 Škoda YETI 1520 3054 49,8%
3 Škoda OCTAVIA 1336 18189 7,3%
4 Honda CR-V 1029 1123 91,6%
5 Dacia DUSTER 976 1747 55,9%
6 Suzuki SX4 957 1506 63,5%
7 Volkswagen PASSAT 877 2315 37,9%
8 BMW 5 669 827 80,9%
9 Volkswagen TIGUAN 664 1716 38,7%
10 Mazda CX-5 623 803 77,6%
11 Kia SPORTAGE 615 1590 38,7%
12 Hyundai ix35 609 2075 29,3%
13 BMW 3 601 862 69,7%
14 Toyota RAV4 563 573 98,3%
15 Audi A6 557 754 73,9%
16 Volvo XC60 522 588 88,8%
17 Nissan QASHQAI 468 1643 28,5%
18 BMW X3 421 428 98,4%
19 Mercedes-Benz ML 379 379 100,0%
20 BMW X1 365 410 89,0%
21 Ford KUGA 363 550 66,0%
22 Subaru FORESTER 338 338 100,0%
23 Volkswagen TOUAREG 314 314 100,0%
24 Audi Q5 307 312 98,4%
25 Hyundai SANTAFE 305 305 100,0%
26 BMW X5 296 296 100,0%
27 Range Rover EVOQUE 292 295 99,0%
28 Volkswagen T5 290 903 32,1%
29 Jeep GRAND CHEROKEE 280 280 100,0%
30 Mercedes-Benz GL 273 273 100,0%
= celkem 25551 174009 14,7%

 

 

 
 
 
 
 
 

Google: auto bez řidiče zmoudřelo, poradí si i s cyklisty (video)

Společnost Google představuje aktuální fázi vývoje svého automobilu bez řidiče. Jak se při pohledu na čerstvé video zdá, poradí si i s náročnými nástrahami městského provozu.
Google: auto bez řidiče zmoudřelo, poradí si i s cyklisty (video)

 

Auto bez řidiče bylo nedosažitelným snem nejdříve příznivců sci-fi a později i konstruktérů, ovšem teprve nejmodernější elektronika tuto myšlenku zavádí do praxe. Projekt Google Self-Driving v praxi patřil mezi první svého druhu, ovšem dnes už bez řidiče jezdí například i Nissan Leaf a svoji představu o samočinném řízení bez zásahu řidiče testuje také projekt Volvo Drive Me. Také Google své prototypy průběžně vylepšuje a vy se nyní můžete podívat na jejich aktuální vývojovou fázi.

Video | Toyota

Google Self-Driving: “auto bez řidiče“ způsobilo první nehodu (video)

 

Pro skutečný městský provoz se všemi jeho záludnostmi je třeba vozu zajistit nejen senzory přinášející dokonalý přehled o dění kolem auta a výkonnou výpočetní techniku, ale také sladit to všechno s předprogramovanými scénáři. Auto se chová jinak než motorka, chodec jinak než cyklista. Aktuální verze automobilu Google Self-Driving sleduje i několik pohybujících se objektů současně a vyhodnocuje jejich potenciální zásah do zvolené jízdní dráhy.

Bezpečnost | Technika | Zajímavosti | Příslušenství | Volvo

Volvo Drive Me: auta bez řidičů vyrážejí na švédské silnice

 

Při míjení cyklisty systém dokonce zaznamená jeho zdviženou paži naznačující záměr změnit směr jízdy. Pokud je cyklistů více a kříží-li zvolenou dráhu, auto počká, až projede ten poslední. Takových situací je spousta a přiložené video dokazuje, že nástup vozů bez řidiče již opravdu není jen hudbou vzdálené budoucnosti…

 

 

Výstavba čerpací stanice

Výstavba čerpacích stanic

Zajišťujeme návrhy výstavbu čerpacích stanic pro plnění automobilů pohonným plynem LPG. Jednotlivé technologie jsou nabízeny jako kompaktní s nádržemi o objemu 2700 – 6400 litrů a technologií uložené na jednom rámu nebo jako polotovary pro zabudování na pozemku budoucí LPG čerpací stanice.

Zajímavé fotografie z našich montážních akcí naleznete zde.

Od roku 1992 jsme postavili již více než 400 čerpacích stanic LPG po celé ČR.

Rozměry čerpací stanice

Rozměry kompaktní čerpací stanice LPG se zásobníkem o objemu 4850 litrů jsou 6 x 1,25 m. Zásobník, čerpací zařízení a výdejní stojan jsou na jednom ocelovém rámu. Ochranné pásmo zásobníku kolem dokola je 5 m.

Vzdálenost výdejního stojanu dle technických pravidel G 304 01 je 10 m (kolem dokola) od komunikace, hranice pozemku, vstupu do podzemních prostorů apod. Stáhněte si informativní PDF výkres rozměrového uspořádání kompaktní čerpací stanice, včetně ochranných pásem. Mobilní stanice nejsou podle předpisů přípustné

Kolik kompaktní čerpací stanice LPG stojí?

Cena samotné kompaktní čerpací stanice LPG se odvíjí od typu použitých komponentů, zejména čerpadla a výdejního stojanu. Navýší se, pokud požadujete i zastřešení výdejního stojanu.

Cena se tedy pohybuje mezi 280.000 -  320.000,- Kč bez DPH. V částce nejsou zahrnuty stavební práce, montáž na místě, uzemnění, elektroinstalace, revize apod. Doprava čerpací stanice na místo instalace je kalkulována na 32,- Kč za kilometr.

Máte zájem o výstavbu čerpací stanice? Objednejte se pomocí formuláře na schůzku v naší firmě, kde projednáme vše potřebné.

Co zahrnuje výstavba čerpací stanice?

  • projektové zpracování návrhu
  • stavební práce
  • dodávky vlastních technologií
  • montáž a revize
  • uvedení do provozu, zaškolení obsluhy

Jak dlouho montáž trvá?

Po vyrobení kompaktní čerpací stanice a získání stavebního povolení je možná realizace. Samotná montáž trvá v rozmezí 2 - 3 týdnů.

Jaké komponenty používáme?

  • čarpadla SIHI, BLACKMER,VIKING,TRAVAINI, Veeder-Root Red Jacket, HydroVacuum
  • výdejní stojany ADAST, NUOVO PIGNONE, TATSUNO BENČ, BENETT.

Typické příklady možného řešení čerpacích stanic LPG

  • pdf Výkres , Velikost: 152.19 kBDatum poslední změny: 26.11.2013

 

AUTOKLIMATIZACE

 

skoda-octavia
autoklimatizace

Opravami, plněním a servisem autoklimatizace (manuálních i plně automatických) osobních, dodávkových i nákladních automobilů se zabýváme již od roku 1998. Jsme jedna z nejstarší firem, specializující se na obor autoklimatizace v České republice. O čemž svědčí dlouhá řada spokojených zákazníků a zakládáme si na naší zkušenosti,serióznosti a spolehlivosti.

Stručný, ne však úplný, přehled nabízených prací :
  • plnění autoklimatizace ekologickým mediem R134a
  • detekce úniku média autoklimatizace a následné odstranění úniku
  • tlakové zkoušky systému
  • opravy kompresorů, trubek a hadic systému autoklimatizace
  • opravy elektroinstalace klimatizací automobilů
  • opravy chladičů, dehydrátorů a výměníků pro autoklimatizace
  • diagnostika plně řízených klima systémů
  • kompletní dezinfekce a čištění systému klimatizace
  • dodáváme nové (originální i druhovýrobu),repasované i použité kompresory, chladiče, dehydrátory, tlaková čidla, výměníky, hadice, trubky, elektromagnetické spojky, relé, expanzní ventily, atd.
  • montujeme dodatečné sady pro autoklimatizace firem Diavia a Alex
  • svařujeme výrobky z hliníku a jeho slitin, mědi, nerezu atd.

Kompletní plnění autoklimatizace obsahuje:

vakuování, kontrola těsnosti, plnění olejem a médiem R 134a, zkouška tlaku kompresoru, kontrola úniku chlad. média R134a.

 

Úkon

jednotka

cena

akční cena pro rok 2011

Kontrola těsnosti   205,- 0,-
Plnění   500,- 500,-
Čištění systému   300,- 0,-
Olej 0,005l 68,- 68,-
R 134 0,1 kg 185,- 100,-
Detekční látky 
(pouze při úniku)
1 dávka 300,- 250,-
Opravy 1 hod. 300,- 250,-