první vylepšení jsou na cestě

McLaren uznal pochybení a rychlostí světla přispěchal s opravným balíčkem. Bude se nám teď víc líbit?

My jsme ještě neměli příležitost si postěžovat, ale po představení sériové verze MP4-12C se na hlavu McLarenu snesla vlna kritiky. Ačkoliv to je asi příliš silné označení. Z prvních novinářských testů bylo ale jednoduše znát jisté zklamání.

Nešlo vůbec o to, že by MP4-12C (je otrava to číst a ještě větší otrava to psát) byla snad málo výkonná, málo schopná nebo špatně zpracovaná. Vlastně je to přesna na opak. MP4-12C je šíleně rychlá, bohorovně jistá v jakýchkoliv podmínkách a při jekémkoliv zacházení a nejspíš se vám hned tak nerozpadne pod rukama. Alespoň tak jsme to slyšeli. Možná... možná je ale až příliš dokonalá...

Při přímém srovnání s Ferrari 458 dospěli testeři k závěru, že kde je MP4-12C naprosto jistá a pekelně rychlá, tam je Italia pekelně rychlá a extrémně zábavná. Mac zkrátka neumí tak dobře zahrnout svého řidiče emocemi, jízdu si víc užijete v autě se vzpínajícím se koněm ve znaku. McLaren ale bleskurychle přinesl řadu vylepšení, které by tento dojem měly napravit. Jde zejména o kit přinášející výraznější zvuk motoru, který by měl dodat motoru více akustického charakteru, řidiči poskytnout větší pocit rychlosti a aktivovat jeho nervový systém tím správným způsobem, který je nám za volantem tak příjemný. Druhou změnou je vylepšení řazení, které by teď mělo být příjemnější. Nic, co by osekalo přebytečné vteřiny z času na kolo, ale nejspíš vám pomůže si jízdu víc užít, což je podstatně důležitější. A seznam úprav prý ještě pokračuje...

Samozřejmě je skvělé vidět, jak rychle McLaren zareagoval na připomínky trhu a upravil své auto tak, aby si ho zákazníci více užili. Důležitější je ale to, že McLaren uznal chybu. Při představení jsme si prostě všichni mysleli, že takhle ho chtěli, neuvěřitelně potentního, ale mírně netečného. Že se jedná o nový druh supersportu, za kterým si budou jeho tvůrci stát. Ve skutečnosti je to tak, inženýři od McLarenu buď neodvedli svou práci dostatečně dobře, nebo je někdo z obchodního přišel zmlátit a donutil je udělat to tak, jak to chce trh. Pravdu se asi nedozvíme. Důležité je, že MP4-12C spěje k tomu, aby byl nejen rychlým ale i emocionálně velmi uspokojujícím a zábavným autem. Tak, co mu teď ještě dát nějaké jiné jméno?

Názor Driverswebu: MP4-12C vs zbytek světa. Čas na reparát! Hm, ale McLaren F1 se jim povedl na první pokus bez oprav. Gordon Murray je prostě jen jeden. Nebo je to možná tím, že on by si svůj názor prosadil navzdory celému světu.

Galerie

 

Fotogalerie: McLaren MP4-12C

/album/fotogalerie-mclaren-mp4-12c/mclaren-650s-86-steering-m-1-jpg/