Kam běžný karavan nemůže, tam dorazí tenhle terénní bydlík postavený na bázi Transitu 4x4

04.12.2020 17:15

 

Život či cestování v obytném voze nabírá na čím dál větší popularitě, proto s poptávkou roste zákonitě i nabídka. Ne každému stačí dálnice nebo pohodlné kempy, takže když vás srdce táhne do divočiny, potřebujete to správné náčiní. A Winnebago Ekko postavené na bázi Transitu 4x4 se zdá býti kvalitním nástrojem.

Článek

Jestli vás už klasické karavany nebaví, mrkněte na novinku ze Spojených států amerických. Sedm metrů dlouhý Winnebago Ekko nabízí pohodlí tradičního obytňáku, ale schopnosti teréňáku, protože je postavený na základech Fordu Transit 4x4.

 
Foto: Winnebago

Winnebago Ekko stojí na základech Transitu 4x4

Aby bylo možné vůz používat bez obtíží také v zimě, nabídne izolovanou střechu, stěny, podlahu i dvojitá okna. Nádrže na vodu (ta na čerstvou má objem skoro 190 litrů) i jejich vedení jsou navíc vyhřívaná, takže mráz skutečně nemá šanci.

Tři solární panely umístěné na střeše mají výkon 455 wattů. Vygenerovaná elektrická energie je poté uchovávaná ve standardních lithium-iontových bateriích. Akumulátory jsou rovněž dobíjeny motorem (druhým alternátorem).

 
Foto: Winnebago

Solární panely na střeše dobíjejí spolu s druhým alternátorem lithiové baterie

V závislosti na provedení poskytne nástavba spaní pro dvě až čtyři osoby. Uvnitř má své místo koupelna s umyvadlem, toaletou a sprchou, ze které teče teplá voda skrze zabudovaný ohřívač. Nechybí také kuchyňská linka, dřez, varná deska, lednice, mrazák, případně kompletní volitelná výsuvná outdoorová kuchyně. Vzadu se auto chlubí maličkou garáží s třístranným přístupem, dostatečně prostornou pro skladování jízdních kol.

 
Foto: Winnebago

Plně vybavený karavan nabídne všechny potřebné spotřebiče

Pohonným srdcem Ekka je 3,5litrový zážehový vidlicový šestiválec Ford EcoBoost s výkonem 310 severoamerických koní (314 evropských koní) a točivým momentem 542 Nm. Řazení zajišťuje desetirychlostní plně automatická převodovka, která posílá sílu na všechna čtyři kola. Za autem je také možno táhnout přívěs do hmotnosti 2 267 kilogramů.

 
Foto: Winnebago

Součástí vozu je i malá koupelna

Díky 117litrové palivové nádrži je zajištěn slušný dojezd, zatímco o bezpečí posádky se stará halda asistentů, včetně systému nouzového brzdění, hlídání jízdních pruhů, monitorování slepých úhlů nebo technologie sledování bdělosti řidiče.

Cena terénního obytného vozu Ekko začíná od 163 662 amerických dolarů, což dělá v přepočtu zhruba 3,6 milionu korun. Výrobce uvádí dostupnost auta už příští rok a zároveň dodává, že plánuje druhou, ještě větší variantu. Sice tedy nejde o superschopný EarthRoamer, ale produkt od firmy Winnebago zkrátka dojede dál než běžné bydlíky, což se prostě počítá.

 

Zpět